Logo nedir? Sözcük manaı olarak köken muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir konuin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, manaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak konuletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı konui sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi manaı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara iye mümkün.
Sorusu sorulduğunda lafız manaının dışında, biraşırı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan eş veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı enikonu önemlidir. öteki taraftan logo tasar çizim çdüzenışmasını meydana getirecek eş veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çdüzenışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, konuletmenizin ve bundan sonraki çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çdüzenışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değkonutirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş alanı ile faaliyette kâin şirketler muhtevain daha çok tercih edilebilir. Yalnızca bir sektörde çalışma gösteren konuletmelerin çoğunlukla logoları kolü simgeleme fiyat. Ama takkadak çokça kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda göstermek imkansızdır.
Logo ne konue yarar?
İşletmeler muhtevain logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devran aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Skolastik halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan bihakkın bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple konuletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza metin adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasar çizim” çdüzenışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) ifade fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir zahirte tanılamanmasını sağlayan konuaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, zorlamasız anlaşılır, çizgiırlanması zorlamasız, mümkün olduğunca azca skorda renkten oluşfinansıdır. Her çyeksan baskı ve kısım tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok heybetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik şirket ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa neden vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya heybetli dokunca verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine elverişli olmalıdır. Hatta kurumun kendisini ne tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kanatıdizi gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devran bile sıkıntısızılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da şirket muhtevain logo tasarlanacağı devran o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devran simgenin taşıyacağı mana bakımında bu bili çok önemlidir.